Twee belangrijke investeringen die ons naar "the next level" moeten brengen. De strategische overname van commefort, een visual branding agency, maakt dat we onze klanten voortaan ook een end-to-end dienstverlening kunnen bieden. En onder de naam VRTL lanceren we vanaf half september een online educatieplatform rond het maken van virtual reality video’s.
Met VRTL - een online academy - willen weinspiratie en inhoudelijke ondersteuningbieden aan iedereen die al actief is in de wereld van virtual reality of een job zoekt in VR-videoproductie. Cinematic VR is internationaal aan een grote opmars bezig. Daarom willen we een community opzetten van gelijkgezinde en talentvolle content creators om samen de standaarden rond storytelling enproductietechnieken te zetten.
Lees het volledige persbericht op Bloovi
In een eerste fase zal een groot deel van de knowhow en R&D vooral vanuit yondr zelf komen, maar het is uiteraard ook de bedoeling dat andere agentschappen en talentvolle producers zich aansluiten
Community van VR content creators
“Met VRTL - noem het een online academy - willen we inspiratie en inhoudelijke ondersteuning bieden aan iedereen die al actief is in de wereld van Virtual Reality of een job zoekt in VR-videoproductie”, vertelt Pieter Van Leugenhagen, een van de drie founders van yondr.
“We willen een community opzetten van gelijkgezinde en talentvolle VR content creators om samen de standaarden rond productie- en storytelling technieken te zetten”, vult medeoprichter Dave Roox aan. “Cinematic VR bijvoorbeeld is bezig aan een serieuze opmars en wordt stilaan een vaste waarde op alle grote filmfestivals.”