Op 23 april start de allereerste officiële Unity Authorized training in België.

Op 23 april start de allereerste officiële Unity Authorized training in België
CW

Cybernetic Walrus is in januari 2017 opgericht door vier alumni van de richting Digital Arts and Entertainment aan Howest in Kortrijk. Aan de basis lag het opleidingsproject “Antigraviator” waar ze veel potentieel in zagen en dat ze verder wilden ontwikkelen. Ondertussen doet Cybernetic Walrus veel meer. Zo ontwikkelen ze VR en AR applicaties voor klanten en helpen ze andere game bedrijven bij de realisatie van hun games.

Op 23 April start Cybernetic Walrus met een eerste officiële Unity workshop. In “Introduction to 3D Interactive Development” kan je leren werken met de Unity game Engine om zo interactieve 3D applicaties te maken. Cybernetic Walrus werkt samen met mediarte en de mediacademie om deze opleidingen aan te bieden. Mike Coeck, managing director van Cybernetic Walrus, zal als certified trainer de workshops begeleiden. 

Waar staat gaming in België op dit moment? Is er toekomst voor een game developer in België? 

Mike: Gaming, op gebied van ontwikkeling staat nog in zijn kinderschoenen in België. Het is een 100 biljoen dollar business waarvan we in België maar 0.01% aandeel hebben. Gelukkig heeft de overheid dit ook gezien en worden er initiatieven gelanceerd om het de volgende jaren beter te gaan doen. (verhoging budget gamefonds, tax shelter,…) Je kan dus stellen dat er zeker een toekomst is voor de Belgische game developers.

anti
Antigraviator, het debuut van Cybernetic Walrus

Je ziet dat Belgische gamestudio's zich vaak ook richten naar een B2B aanbod. Hoe kan gaming andere sectoren ondersteunen? 

Mike: Weinig mensen hebben een besef van wat het kost een game te maken. Budgetten lopen snel op tot 500.000 euro, en dan spreek ik hier over een klein spel. Wanneer je kijkt naar de grote triple A games dan gebruikt men budgetten die de 100 miljoen euro overschrijden. Waarom kost dit zoveel? Wel als je honderden mensen een paar jaar loon moet geven dan heb je meteen een gigantisch budget nodig. Dat is dus de reden dat Belgische game studio’s zich tot de B2B markt richten. Om het deel van de opbrengst dat ze hier mee halen terug te investeren in hun games. Een andere reden is dat game engines steeds de laatste technologie trends volgen. Zo wordt het makkelijk interactieve 3D en virtual/augmented reality apps te bouwen.

Wat is Unity en wat zijn de toepassingen?

Mike: Unity is een van die game engines die het toelaat apps te bouwen voor interactieve 3D en virtual/augmented reality. Het is dus meer dan alleen een game engine. Naast VR en AR is het ook in de automobielsector aan een opmars bezig. We zien echt een enorme toename van Unity gebruik in het Enterprise segment, daarom dat we reeds vorig jaar Cybernetic Walrus Enterprise Services hebben opgestart. Veel bedrijven willen echter zelf met Unity aan de slag en zijn op zoek naar een partner om hun mensen op te leiden in de engine. Als je vandaag mobile, 3D content, VR of AR apps bouwt dan kan je niet rondt Unity. Unity is tevens een zeer uitgebreid pakket, met enorm veel mogelijkheden en kan een uitdaging zijn om mee te starten. Onze trainingen zijn er om mensen wegwijs te maken met Unity.

CW

Wat is het voordeel van Unity Certified te zijn?

Mike: Het voordeel van een "authorized training partner" te zijn is dat je officiële Unity opleidingen kan aanbieden en ook het officiële cursus materiaal kan meegeven met de student. Bovendien krijg je les van een Certified Instructor die zelf een opleiding en examen heeft afgelegd. Het grote voordeel van een Unity opleiding bij Cybernetic Walrus te volgen is dan weer dat de studio dagelijks met Unity bezig is, zowel voor zijn eigen games als voor zijn klanten.

Na een carrière van 15 jaar in de IT als Microsoft trainer, technical architect en business developer besloot Mike terug te gaan studeren. Aangezien hij altijd een passie had voor gaming lag de opleiding Digital Arts & Entertainment dan ook voor de hand.

Mike Coeck

Op 23 april starten we de workshop "Introduction to 3D Interactive Development"

Unity

In deze workshop leer je hoe je een kleinschalige keuken configurator maakt in de stijl zoals die kan
gevonden worden bij keuken bouwers zoals Ikea. Deelnemers aan deze workshop zullen leren hoe ze
hoge kwaliteit 3D interacties bouwen in Unity en dit in een geoptimaliseerde en efficiënte manier terwijl
ze aan deze simpele, toch gesofisticeerde configurator werken.

Hoewel deze workshop zich richt op een project in lijn met Architectuur, Engineering en Bouw, zullen de vaardigheden die worden aangeleerd van toepassing zijn op iedereen die op zoek is naar hoe je
robuuste interactieve applicaties met Unity maakt.

Schrijf je nu in op deze opleiding

Ontdek alle Unity Authorized Training workshops


Ook interessant voor jou