De audiovisuele sector kreunt onder het coronavirus en tijdelijke werkloosheid is helaas allang geen nieuw begrip meer. Behalve voor de nieuwsberichtgeving en sommige pipelines in animatiestudio’s zijn de opnamen voor televisie- en filmproductie, sport- en andere evenementen zo goed als stilgevallen. Er zijn toch nog av- ondernemingen die via remote werk bijna op volle kracht blijven doorwerken. Niet alleen voor onze ondernemingen, maar ook voor leidinggevenden in de sector ligt daar een uitdaging. Het gevoel van vrijheid en rust dat telewerk kan opwekken verandert echter al snel wanneer je gedwongen wordt om thuis te werken.
Hoe stuur je je team aan vanop een afstand? Hoe krijg je je team op één lijn als ze zich fysiek niet op dezelfde plaats bevinden? Welke processen moet je hertekenen om telewerk te stroomlijnen? Waar stel je de prioriteiten? En welke creatieve oplossingen en ideeën komen onverwachts naar boven? In dit webinar snijden we deze thema’s aan met Philip Swinnen (87 seconds - video content agency) en Geert Torfs (Fabrique Fantastique - animation studio) die beiden in een remote omgeving hun activiteiten trachten voort te zetten.
Voor wie
- Managers van (internationaal) verspreide teams, leidinggevenden van tele- en thuiswerkers omwille van de corona-overmacht, hr-managers, technische managers, iedere professional die medewerkers van op afstand coacht of ondersteunt