Met de campagne #KIJKNAARONS hebben we als Vlaamse Jeugdraad onze stempel willen drukken op representatie binnen de Vlaamse Media. Een straf participatie traject bereikte meer dan 1300 jongeren via enquêtes en focusgesprekken. Er werd een advies geschreven en handige tips en tricks specifiek voor mediamakers. Alles werd mooi vepakt in 8 krachtige video's en de campagne #KIJKNAARONS. De vrijwilligers van de Vlaamse Jeugdraad gingen naar VRT, DPG Media en Minister van jeugd en media: Benjamin Dalle. Ze brachten er een TedTalk over Representatie in de Media en gingen in dialoog over het huidige diversiteitsbeleid met de aanwezige mediamakers en diversiteitsmedewerkers.
Met de #KijkNaarOns campagne willen we vooral de aandacht vestigen op een diverse samenleving die we soms moeilijk weerspiegeld zien op het scherm. we streven naar media waarin zowel voor als achter de schermen altijd wordt ingezet op diversiteit, zonder terug te vallen op clichés. We willen meewerken aan een medialandschap waarin diversiteit gelijk is aan kwaliteit.