MEDIAGENIX opent eigen vestiging in Amerika

mediagenix
@vtm nieuws

Het Belgische softwarebedrijf gaat op zoek naar 30 werknemers om groei bij te houden

Het Belgische MEDIAGENIX is momenteel bezig met de opstart van een eigen Amerikaanse vestiging in Fort Lauderdale. Na Europa en Azië is Amerika aan de beurt. In 2016 won MEDIAGENIX de ‘Leeuw van de Export’ en ‘Beloftevolle Onderneming van het Jaar’. Op enkele jaren tijd is het bedrijf uitgegroeid tot Europese marktleider en helpt het naast VTM en VRT ook grote internationale spelers als BBC, Disney, ViaCom bij het beheer van hun programmatie. Meer dan 90 broadcasters, mediabedrijven, telco’s en service providers werken tegenwoordig op dagelijkse basis met WHATS’ON, de softwareoplossing van MEDIAGENIX. „Vanuit Fort Lauderdale kunnen we in Noord- en Zuid-Amerika onze huidige klanten beter ondersteunen, lokale markten prospecteren én inzetten op nieuwe spelers als telecom- en kabeloperatoren“, vertelt Dirk Debraekeleer, CEO van MEDIAGENIX. Om het internationale succes verder te ondersteunen, is MEDIAGENIX in zowel binnen- als buitenland op zoek naar dertig extra medewer

MEDIAGENIX vandaag tot de top in de internationale televisiewereld. Zo haalden we recent nog grote spelers binnen als British Broadcasting Corporation (BBC), Disney en ViaCom Dirk Debraekeleer.

Dirk Debraekeleer - CEO Mediagenix

Uitgegroeid tot Europese marktleider

In 2016 won MEDIAGENIX de ‘Leeuw van de Export’ en ‘Beloftevolle Onderneming van het Jaar’. Die beloftes hebben ze ingelost: MEDIAGENIX is erin geslaagd om zich op te werken tot Europese marktleider en dat zonder externe financiering. MEDIAGENIX ontwikkelt het geïntegreerde softwarepakket WHATS’ON en is voor steeds meer broadcasters de ruggengraat waarmee ze hun hele programmatie, zowel lineair als on-demand, beheren. WHATS’ON bevat onder meer modules voor programmatie, promotieplanning, rechtenbeheer, VOD en OTT, met sterke parameterisatiemogelijkheden. MEDIAGENIX begeleidt de klant ook bij de implementatie van zijn oplossing. Door co-creatie met de klanten kan MEDIAGENIX anticiperen op razendsnelle wijzigingen op het vlak van technologie, verdienmodellen en kijkersgedrag. Meer dan 90 broadcasters, mediabedrijven, telco’s en service providers wereldwijd  werken tegenwoordig dagelijks met WHATS’ON.

“De markt waarin we actief zijn, is zich op brede schaal aan het herschikken en neigt steeds meer naar een hybride model”, verklaart Debraekeleer. Omroeporganisaties en mediabedrijven concurreren tegenwoordig op wereldschaal. Daarnaast is dankzij digitale televisie, on-demand services en streamingdiensten het aanbod enorm veranderd en bieden over-the-top broadcasters zoals Netflix nieuwe mogelijkheden. “Expansie en innovatie dringen zich op. Door de internationalisering van het klantenbestand en de toenemende diversiteit aan projecten behoort MEDIAGENIX vandaag tot de top in de internationale televisiewereld. Zo haalden we recent nog grote spelers binnen als British Broadcasting Corporation (BBC), Disney en ViaCom”, stelt Dirk Debraekeleer.

Inzetten op nieuwe markten

Na Singapore en Thailand opent MEDIAGENIX in september van dit jaar een eerste vestiging in Noord-Amerika. MEDIAGENIX is reeds actief op de Noord-Amerikaanse markt via een partnership met WideOrbit. Om de positie van MEDIAGENIX in de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt te versterken, opent het bedrijf een eigen vestiging in Florida. “Fort Lauderdale is de uitgelezen uitvalsbasis om zowel in Noord- als Zuid-Amerika onze huidige klanten beter te ondersteunen, lokale markten te prospecteren én in te zetten op nieuwe spelers als telecom- en kabeloperatoren”, stelt Dirk Debraekeleer. Het bedrijf heeft met klanten als AMC en het Braziliaanse TV Globo al mooie stappen gezet in het Noord- en Zuid-Amerikaanse medialandschap.

Dertig nieuwe medewerkers

Om het internationale succes verder te ondersteunen, is MEDIAGENIX in zowel binnen- als buitenland op zoek naar dertig extra medewerkers. Het gaat om een breed aanbod aan vacatures, onder meer business consultants, project managers, software engineers en analysts. “Dankzij onze bootstrappingstrategie zijn we erin geslaagd om maximaal voordeel te halen uit de beschikbare bronnen. Niet enkel het aantal klanten maar ook het aantal werknemers is de laatste jaren enorm toegenomen. In minder dan 5 jaar is het aantal werknemers verdubbeld. De teller staat nu op 170 man en in totaal 24 nationaliteiten”, verklaart Debraekeleer. “We merken dat voornamelijk professionals uit multinationals die in andere werkomgevingen qua ondernemerschap wat op hun honger zijn blijven zitten, zich aangetrokken voelen door onze visie.”


Ook interessant voor jou