Aandeelhouders De Vijver Media hertekenen partnership

Aandeelhouders De Vijver Media hertekenen partnership
© Telenet

Op 7 maart heeft Telenet Group Holding NV een overeenkomst gesloten met de overige twee aandeelhouders van De Vijver Media NV om De Vijver Media volledig over te nemen. Aandeelhouders Mediahuis NV en Wouter Vandenhaute en Erik Watté (Waterman & Waterman NV) zullen hun belang van respectievelijk 30 en 20 procent aan Telenet verkopen, dat zo de enige aandeelhouder zal worden.

Als eigenaar van drie zenders en een productiehuis zal Telenet nog meer en sneller kunnen inspelen op vernieuwingen op gebied van kijkervaring of reclame. Gelijktijdig aan deze transactie richten SBS Belgium en Mediahuis via een 50/50 joint venture een reclameregie op die commerciële partners online video-oplossingen en een crossmediaal aanbod zal bieden.

Het sterk evoluerende medialandschap en de uitdagingen die dat met zich meebrengt, maakt dat alle partners binnen De Vijver Media de noodzaak zagen om het bestaande partnership de voorbije maanden tegen het licht te houden en te hervormen. Het kijkgedrag van de consument verandert en zenders moeten opboksen tegen mondiale contentaanbieders als Netflix of Amazon.  Deze spelers investeren massaal in nieuwe series en films en in platforms om deze beschikbaar te maken. Ze leggen daarmee de lat voor het produceren en aanbieden van content internationaal én nationaal erg hoog. Daarnaast zien lineaire televisiezenders een verschuiving van televisie-advertising naar online advertising waar wereldspelers als Google en Facebook de dienst uitmaken. Het is de ambitie van Telenet om het lokale ecosysteem samen met partners te blijven versterken zodat de kijker kan blijven genieten van sterke lokale content en innovaties op vlak van entertainment.

Meer weten?


Ook interessant voor jou