Voor de adverteerder vormt het stijgende bereik van DAB+ een nieuwe opportuniteit.

Eén op de vier Vlamingen kent DAB+. Bijna één op de vijf heeft een DAB+-toestel of wil er eentje kopen. Van het totale radioluistervolume is 21 procent digitaal. Het zijn mooie resultaten uit de nulmeting ‘Digitale Radio’ door onderzoeksbureau Ipsos. En ze zijn meer dan welkom in de week van de digitale radio, die loopt van 12 tot en met 18 november.

We trekken dan ook volop de digitale kaart en brengen onze radio’s dankzij de technologie via alle mogelijke dragers bij onze luisteraars.

An Caers, directeur Radio bij MEDIALAAN

Wat betekent de week van de digitale radio voor de radiozenders Qmusic en Joe? 

An Caers, directeur Radio: “Deze eerste editie van de week van digitale radio is in vele opzichten positief: we benoemen de kracht van het medium, we belichten de digitale initiatieven die ervoor zullen zorgen dat het medium ook in de toekomst krachtig zal blijven en we doen dit samen met de 3 grote mediahuizen. Wij nemen hierbij de positie van hefboom in voor de sector. We bundelen krachten op het gebied van technologie, ten opzichte van aggregatoren, smart speakers en de auto-industrie. Daarnaast zijn we competitief op vlak van inhoud. Onze ambitie is om het meest innoverende, inspirerende audiobedrijf te zijn in Vlaanderen. Dus deze week de bestaande initiatieven mee ondersteunen en belichten van is een must!”

Steve van den Audenaerde, Business Development Manager Radio: “Voor de adverteerder vormt het stijgende bereik van digitale radio een nieuwe opportuniteit. Op de digitale streams kunnen we vanaf 1 januari 2019 bij de start een pre-roll plaatsen. Een mooie kans om een kort, intensief moment te claimen als adverteerder. Zo kan hij 10 seconden heel intiem communiceren met de digitale luisteraar. Ook in mid-roll zullen we de mogelijkheid creëren om audio-reclame te brengen naar de luisteraars, zowel in premium als programmatic. En de thema-kanalen, zoals Q Workalicious, zijn exclusieve opportuniteiten voor klanten die een exclusief radiokanaal van Q willen co-branden. Zo is Hewlett Packard al met ons in zee gegaan om de Q-webzender voor de werkvloer mee in te kleuren.”

Wil je het volledige interview lezen?


Ook interessant voor jou