FeWeb viert dit jaar haar 15de verjaardag, het ideale moment voor een rebranding.
Om haar 15de verjaardag te vieren, lanceert FeWeb haar nieuwe website en benadrukt zo haar positie als de grootste beroepsvereniging voor digitale bedrijven in België.
De nieuwe website van FeWeb brengt Belgische webbedrijven, digitale agencies en freelancers samen in één community. Leden genieten van nieuwe features zoals de Online Community waar leden met elkaar in gesprek gaan en de Toolbox met onder meer het Kenniscentrum (met standaarddocumenten, whitepapers en onderzoeken), het Jobs&Stages platform en de Tools Corner (tools van leden voor leden met een ledenvoordeel).
Maar ook niet-leden zijn welkom bij FeWeb: zij kunnen FeWeb Fan worden en zo de maandelijkse nieuwsbrief ontvangen en genieten van kortingen op opleidingen en seminaries.
Digitale “matchmaking”
De nieuwe website biedt tevens een oplossing om betrouwbare en professionele digitale dienstverleners te vinden. Enkel FeWeb leden die de gedragscode onderschrijven worden immers weergegeven in de Bedrijvenzoeker.
De Bedrijvenzoeker rangschikt de resultaten volgens de noden van een opdracht (performance marketing, web design, e-mailing,…) en het belang dat de dienstverlener toeschrijft aan een specialisatie. Zo krijgt de bezoeker een lijst van bedrijven die het meest aan de verwachtingen voldoen.
De kaap van 500
“FeWeb viert dit jaar haar 15de verjaardag, het ideale moment voor een rebranding,” aldus Patrick Marck, directeur van FeWeb. “De nieuwe website en het nieuwe logo zijn de kers op de taart, want FeWeb blijft groeien. We hebben vorig jaar het magische getal van 500 lidbedrijven overschreden, onze activiteiten stijgen in aantal en in deelnemers en er is ruimte voor nieuwe projecten.”
Ook in het Franstalig landsgedeelte groeit het ledenaantal: 83 nieuwe leden in 2017 en 23 in de eerste maanden van dit jaar. “Dat heeft vooral te maken met de dynamiek van FeWeb,” aldus Olivier De Doncker, Franstalig voorzitter van FeWeb. “Naast de FeWeb MeetUps in Louvain-La-Neuve waar we tussen de 80 en 300 deelnemers aantrekken, betrekken we de leden bij inhoudelijke topics, zoals de problematiek rond de certificatie van webbedrijven, het inspireren van bedrijven over performance marketing en het promoten van e-commerce bij de KMO’s.”
FeWeb beslist mee over loonschalen
Peter Ryckaert, Nederlandstalig voorzitter van FeWeb, is vooral trots op de erkenning die de beroepsorganisatie krijgt. “Zowel op het vlak van digitale topics als op vlak van ondernemerschap zitten we mee aan tafel en bepalen mee de richting van het beleid.”
De afgelopen jaren vertegenwoordigde FeWeb haar leden onder meer in Digital Minds, de think tank rond de Minister voor de Digitale Agenda Alexander De Croo, in het Privacy Platform van Staatssecretaris De Backer en in de Raad van Bestuur van DNS Belgium (samen met Agoria en ISPA). Vorig jaar werd FeWeb voorzitter van de Commissie Technologie en lid van de Algemene Vergadering van de Hoge Raad voor de Zelfstandigen en KMO’s.
Vanaf dit jaar onderhandelt FeWeb mee over de sector cao’s als vertegenwoordiger van de digitale sector in het Paritair Comité voor de Audiovisuele Sector waaronder internetbedrijven meestal vallen. Samen met de sociale partners worden hier onder meer de loonschalen, de werkflexibiliteit en het aantal opleidingsdagen voor de sector bepaald.
De nieuwe website draait op het CRM- en CMS platform van Procurios. Starring Jane tekende voor het design en de rebranding.